Kwaliteit

Continu leren en verbeteren

Werken en
leren

St. Elisabeth
zoekt gemotiveerde
en enthousiaste
medewerkers

Bekijk de vacatures

Kwaliteit en veiligheid van zorg, welzijn en gebouw

Dagelijks stellen we deskundigheid, veiligheid, uniformiteit en transparantie in ons werk centraal met als doel tevreden bewoners en tevreden, gemotiveerde medewerkers. We stellen ons daarbij steeds de vragen of we daadwerkelijk naar de bewoners en medewerkers luisteren, en op welke manier we een professionele bijdrage leveren aan geborgenheid, zelfredzaamheid en kwaliteit van leven binnen St. Elisabeth. We willen kwaliteit en veiligheid ook zelf voortdurend bewaken en verbeteren met bijvoorbeeld nieuwe initiatieven. De bewoner staat hierbij altijd centraal.

Klachtenregeling

We doen ons uiterste best om uw verblijf in St. Elisabeth zo prettig mogelijk te laten zijn. We stellen hoge eisen aan de kwaliteit van zorg, een goede huisvesting, een prettig leefklimaat en een zinvolle dagbesteding.

Ook de overheid wil dat iedereen goede zorg krijgt. Daarom is wettelijk vastgelegd wat goede zorg precies inhoudt en wat er moet gebeuren als u een klacht heeft over de zorg. Dit staat in het Kwaliteitskader Verpleeghuiszorg en in de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz).

Toch kan het gebeuren dat u ergens niet tevreden over bent. We horen dat dan graag, zodat we samen met u naar een oplossing kunnen zoeken. Meestal lossen we een klacht op door er met elkaar over te praten. Maar als dat niet lukt, kunt u uw klacht met de externe klachtenfunctionaris bespreken. Als u na deze gesprekken nog niet tevreden bent over de afhandeling van uw klacht, dan kunt u deze formeel maken door de klacht schriftelijk in te dienen bij de bestuurder van St. Elisabeth. Wilt u weten welke spelregels gelden bij het indienen van een (formele) klacht en welke procedure we volgen? In de klachtenregeling leest u er alles over.

Folder klachtenbehandeling St. Elisabeth

Voor vragen, advies of ondersteuning die betrekking hebben op de Wet zorg en dwang (Wzd) werken we samen met de onafhankelijke cliëntvertrouwenspersoon van Stemgever.

Voor klachten met betrekking tot de Wzd zijn we aangesloten bij de Landelijke Klachtencommissie Onvrijwillige Zorg (KCOZ).

Adres:

Oudlaan 4
3515 GA Utrecht
Postbus 8258
3503 RG Utrecht
www.kcoz.nl
info@kcoz.nl
(085) 0772060

Kwaliteitskader Verpleeghuiszorg

Het Kwaliteitskader Verpleeghuiszorg is het wettelijk kader dat bepaalt wat goede verpleeghuiszorg is en hoe de zorg verbeterd kan worden. In ons ondernemingsplan geven we onze strategische richting aan waarop we vervolgens onze jaarlijkse beleidsplannen baseren. De thema’s uit het Kwaliteitskader komen hier steeds in terug en vormen de basis voor onze verantwoording over het gevoerde kwaliteitsbeleid.

Wonen met zorg

Afhankelijk van uw indicatie en zorgvraag woont u in St. Elisabeth in uw eigen appartement of in een groepswoning, óf ontvangt u zorg bij u thuis.

Herstelzorg

Herstellende na een operatie of een ziekenhuisopname? U kunt tijdelijk bij ons komen wonen en in uw eigen tempo herstellen.

Dagbegeleiding

Onze dagbegeleiding is er voor senioren die kampen met een lichamelijke en/of psychische beperking, bijvoorbeeld als gevolg van dementie.

Ontmoeten en ontspannen

Elke week is er bij ons van alles te doen voor bewoners en andere geïnteresseerden, en u bent van harte uitgenodigd om ook eens langs te komen.

Kwaliteit

Dagelijks hebben we aandacht voor kwaliteit van zorg, wonen en welzijn, en we verantwoorden ons hierop op verschillende momenten in het jaar.

Werken en leren

Onze unieke zorgorganisatie biedt jou volop kansen voor je carrière. Je kunt bijvoorbeeld je opleiding bij ons volgen!

“Wij vormen met z’n allen St. Elisabeth
De een kan niet zonder de ander”

Het is belangrijk hoe mensen met elkaar omgaan. Geduldig, goedhartig, gedienstig, in onderlinge liefde. Dat was belangrijk in het kloosterleven, dat is belangrijk hier in St. Elisabeth. Want we vormen uiteindelijk toch een gemeenschap. Je wil en moet er zijn voor de ander. Het gaat ook om begrip hebben voor elkaar, hoewel dat niet altijd eenvoudig is omdat we allemaal anders zijn. Oude mensen hebben het vaak moeilijk, dan is het zeer gewenst om ze liefdevol en goed te verzorgen.”

Een zuster

Maak wat van het leven en
haal het beste uit jezelf naar boven”

“Ik wil mensen graag meegeven dat het belangrijk is om in het leven, ondanks alles, moed te blijven houden. Om bezig te blijven, niet te veel te eten en op tijd een borreltje te drinken. Maak wat van het leven en haal het beste uit jezelf naar boven. Heb aandacht voor de mensen om je heen.”

Een bewoner

Je moet naast en niet boven iemand staan
om goed te kunnen doen voor de ander"

“Een ieder moet zich in de omgang met een ander welkom voelen omdat je bent wie je bent. Eenvoud van leven is de ander accepteren zoals hij is. Als je niet de eenvoud van leven hebt, kun je denk ik ook geen goede zorg verlenen. Je moet naast en niet boven iemand staan om goed te kunnen doen voor de ander. Wie eenvoud uitstraalt naar anderen, krijgt ook eenvoud terug. Dan ontstaat er een goede sfeer. Die sfeer is er in St. Elisabeth, ik zie die eenvoud hier overal.”

Een bewoonster

Goede zorg komt uit het hart"

“Altijd vraag ik hoe het gaat. Dat is mijn eerste vraag aan een bewoner. Goede zorg komt uit het hart, en dat doe je door er in je werk écht voor de bewoner te zijn. Je kunt niet met je gedachten ergens anders zijn als je met iemand omgaat. Dat doe je thuis toch ook niet?”

Een verzorgende

Nieuws

Agenda

mei 2025

20mei14:0016:00Bridge14:00 - 16:00

20mei14:0016:00Schilderen voor de Bewoners van De Strijpe14:00 - 16:00

27mei14:0016:00Bridge14:00 - 16:00

27mei14:0016:00Schilderen voor de Bewoners van De Strijpe14:00 - 16:00

X