Cliëntenraad

Betrokken bij bewoner en beleid

Werken en
leren

St. Elisabeth
zoekt gemotiveerde
en enthousiaste
medewerkers

Bekijk de vacatures

De Cliëntenraad stelt zich voor

Het welzijn van alle bewoners is voor ons, de Cliëntenraad van St. Elisabeth, heel belangrijk. Wij komen op voor uw belangen, daarom is het nodig dat wij weten waar u behoefte aan heeft. Ook uw ervaringen met de zorg en ondersteuning die u krijgt, spelen daarbij een rol. Dit betekent dat we contact met elkaar moeten hebben. Contact met u als bewoner en, indien nodig, met uw contactpersoon. Elkaar vaker ontmoeten en beter leren kennen, is dit jaar een belangrijk actiepunt voor ons. In de wekelijkse Bewonersinfo, die per mail verstuurd wordt, vertellen we wat we gaan doen.

Om uw belangen op een juiste manier te vertegenwoordigen, zijn we betrokken bij het beleid van St. Elisabeth en de keuzes die daarbij gemaakt worden. Ook adviseren we de bestuurder van St. Elisabeth, Marieke Bouwman, gevraagd en ongevraagd over onderwerpen die met de zorg voor, en het welzijn van, bewoners van St. Elisabeth te maken hebben. Er zijn per jaar 6 overlegvergaderingen met de bestuurder, én 6 eigen vergaderingen met de hele Cliëntenraad.

U kunt ideeën en wensen bij ons kenbaar maken, zodat we deze met de bestuurder in ons tweemaandelijks overleg kunnen bespreken.

Onze Cliëntenraad telt zeven leden, zij zijn familie van bewoners of als vrijwilliger bij bewoners betrokken:

 

  • Ton Klaassen, voorzitter
  • Karin van ’t Westeinde, secretaris
  • Irene van Nassau
  • Jacques Steernberg
  • John de Beer
  • Cor Verbogt
  • Mieke van Poll
Ton Klaassen

Ton Klaassen

Voorzitter

Karin van ’t Westeinde

Karin van ’t Westeinde

Secretaris

Irene van Nassau

Irene van Nassau

Ton Klaassen

Ton Klaassen

Voorzitter

Karin van ’t Westeinde

Karin van ’t Westeinde

Secretaris

Irene van Nassau

Irene van Nassau

Jacques Steernberg

Jacques Steernberg

John de Beer

John de Beer

Cor Verbogt

Cor Verbogt

Mieke van Poll

Mieke van Poll

Contact

U kunt ons per e-mail bereiken via clientenraad@stelisabeth.nl. Ook kunt u post voor ons wegleggen in ons postvak bij de receptie.

Spreekt u liever persoonlijk met een van ons, dan kan dat ook. John de Beer is op donderdag voormiddag in het servicepunt aanwezig, Mieke van Poll op donderdag in het winkeltje (van 9:00 tot 13:30) en Karin van ‘t Westeinde op maandag voormiddag op Laantje 8.

Jaarplan 2019

Jaarverslag 2019

Wonen met zorg

Wonen in St. Elisabeth in uw eigen appartement of in een groepswoning met zorg voorhanden, óf zorg bij u thuis.

Herstelzorg

Herstellende na een operatie of een ziekenhuisopname? U kunt tijdelijk bij ons komen wonen en in uw eigen tempo herstellen.

Dagbegeleiding

Onze dagbegeleiding is er voor senioren die kampen met een lichamelijke en/of psychische beperking.

Ontmoeten en ontspannen

Elke week is er bij ons van alles te doen voor bewoners en niet-bewoners, en u bent van harte uitgenodigd om ook eens langs te komen.

Kwaliteit

Dagelijks hebben we aandacht voor kwaliteit van zorg, wonen en welzijn, en we verantwoorden ons hierop.

Werken en leren

Onze unieke zorgorganisatie biedt jou volop kansen voor je carrière.

“Wij vormen met z’n allen St. Elisabeth
De een kan niet zonder de ander”

Het is belangrijk hoe mensen met elkaar omgaan. Geduldig, goedhartig, gedienstig, in onderlinge liefde. Dat was belangrijk in het kloosterleven, dat is belangrijk hier in St. Elisabeth. Want we vormen uiteindelijk toch een gemeenschap. Je wil en moet er zijn voor de ander. Het gaat ook om begrip hebben voor elkaar, hoewel dat niet altijd eenvoudig is omdat we allemaal anders zijn. Oude mensen hebben het vaak moeilijk, dan is het zeer gewenst om ze liefdevol en goed te verzorgen.”

Een zuster

Maak wat van het leven en
haal het beste uit jezelf naar boven”

“Ik wil mensen graag meegeven dat het belangrijk is om in het leven, ondanks alles, moed te blijven houden. Om bezig te blijven, niet te veel te eten en op tijd een borreltje te drinken. Maak wat van het leven en haal het beste uit jezelf naar boven. Heb aandacht voor de mensen om je heen.”

Een bewoner

Je moet naast en niet boven iemand staan
om goed te kunnen doen voor de ander"

“Een ieder moet zich in de omgang met een ander welkom voelen omdat je bent wie je bent. Eenvoud van leven is de ander accepteren zoals hij is. Als je niet de eenvoud van leven hebt, kun je denk ik ook geen goede zorg verlenen. Je moet naast en niet boven iemand staan om goed te kunnen doen voor de ander. Wie eenvoud uitstraalt naar anderen, krijgt ook eenvoud terug. Dan ontstaat er een goede sfeer. Die sfeer is er in St. Elisabeth, ik zie die eenvoud hier overal.”

Een bewoonster

Goede zorg komt uit het hart"

“Altijd vraag ik hoe het gaat. Dat is mijn eerste vraag aan een bewoner. Goede zorg komt uit het hart, en dat doe je door er in je werk écht voor de bewoner te zijn. Je kunt niet met je gedachten ergens anders zijn als je met iemand omgaat. Dat doe je thuis toch ook niet?”

Een verzorgende

Nieuws

Agenda

mei 2020

Geen activiteiten

X